’23 FOTO Kejadian Aneh Ini’ Akan Membuatkan Kamu Menangis.

Fotografi tidak hanya dapat menangkap momen hangat dan pemandangan yang indah, tapi juga dapat menangkap momen yang mengharukan dan menyedihkan. Foto dibawah ini akan memberitahu tentang kehidupan, kematian, perpisahan, perang dan damai, masing-masing memiliki cerita yang tak dapat dilupakan.

Kita tidak mengalami kehidupan mereka, tapi lihatlah foto-foto ini, mungkin kamu akan merasakan perasaan mereka.

1. Seorang lelaki Afghanistan memberi secawan teh kepada tentera.

2. Selepas gempa bumi di Sichuan, seorang lelaki mencari foto album keluarga diantara dinding yang pecah. Dia terus menangis ketika melihat foto orang yang dicintainya yang telah meninggal dunia di dalam musibah tersebut.

3. Pada bulan Mac 2012, puting beliung menghentam Amerika Syarikat Alabama. Lelaki bernama Greg Cook menemui anjing kesayangannya di sebalik runtuhan rumahnya.

4. Pada tahun 1965, jurukamera Lennart Nilsson mengambil gambar proses perkembangan janin di dalam rahim. Foto ini telah menarik banyak perhatian, tidak hanya untuk memenuhi rasa ingin tahu masyarakat akan kehidupan, tapi juga kepada orang tuanya untuk melihat harapan dan impian mereka sendiri. Foto ini telah menjadi bahan promosi “anti-pengguguran”.

5. Pemilik anjing meninggal dunia kerana tanah runtuh. Anjing itu menemaninya di kubur selama 2 hari 2 malam.

6. Ini adalah perkuburan di Belanda. Seorang wanita Katolik dikuburkan di belakang tembok, sedangkan suaminya dengan agama barunya dikuburkan di depan tembok.

7. Budak lelaki lapar itu meletakkan tangannya di tangan seorang sukarelawan. Foto ini memenangi World Photography pada tahun 1980, namun jurukameranya rasa tidak tenteram kerana foto tersebut tidak diterbitkan selama 5 bulan. Budak malang itu hampir meninggal dunia tetapi orang lain pula menggunakannya untuk bertanding. Setelah foto ini menang, jurukamera tersebut sangat kecewa dan menolak untuk menerima penghargaan tersebut.

8. Nama anjing ini Zanjeer, ia adalah anjing pelacak dan telah menemui 3.329 kilogram bahan peledak, 600 detonator, 249 granat, 6.406 bom hidup. Anjing ini telah menyelamatkan ribuan nyawa. Pada tahun 2000, ia meninggal dunia.

9. Sepasang suami isteri berpelukan di antara runtuhan.

10. Tentera wanita Amerika, Terri Gurrola kembali kepa puterinya setelah 7 bulan bertugas di Iraq.

11. Petugas pemadam kebakaran memberi koala minum di saat hutan sedang terbakar.

12. Pasangan berciuman dalam rusuhan.

13. Pada bulan Julai 1943, seorang tentera Rusia sedang bersiap-sedia untuk Perang Kuske.

14. Tsunami Jepun pada tahun 2011, seorang wanita yang kehilangan rumahnya menangis di sebalik runtuhan.

15. Pertama kalinya budak lelaki ini mendengar suara, dia sangat terkejut.

16. 4 hari selepas tsunami di Jepun, tentera menyelamatkan bayi berusia 4 bulan di runtuhan.

17. Ayah… jangan pergi…

18. Sepasang suami isteri masih mesra pada hari tuanya.

19. Anak bersiap pergi kerja di luar negeri, ibu tua enggan mengucapkan selamat tinggal.

20. Mark yang berusia 52 tahun sakit parah, dan waktunya tinggal satu minggu. Dia ingin melihat anaknya yang belum lahir. Isterinya pun melakukan operasi caesar awal, sehingga anak perempuan dan ayah dapat saling bertemu. Mark memeluk puterinya selama 45 minit dan akhirnya meninggal dunia dengan tenang. Ketika anak itu membesar, dia bertanya soalan seperti, “Apakah dia telah melihat saya?” “Apakah dia menyukai aku?” si isteri akan menjawab: “Ya, dan dia sangat mencintaimu, dia fikir kamu adalah anak tercantik di dunia.”

21. Ribut taufan melanda Myanmar selatan, jutaan orang kehilangan tempat tinggal. Rumah lelaki itu juga musnah, dan dia tidak mampu untuk menyembunyikan wajah sedihnya di sebalik runtuhan itu.

22. Setelah mengetahui saudara lelaki itu dibunuh, dia terus duduk di atas tanah sambil menangis.

23. Setelah puting beliung melanda di Amerika Syarikat, sepasang ibu dan anak berdiri di depan rumahnya yang hancur.

Hargai orang-orang di sekelilingmu, kita tidak pernah tahu apa yang akan terjadi esok!

Jangan lupa untuk LIKE dan SHARE yer!